Pumarix
Artikli sisukord
II LISA
A. BIOLOOGILIS(T)E TOIMEAINE(TE) TOOTJA(D) JA RAVIMIPARTII KASUTAMISEKS VABASTAMISE EEST VASTUTAV(AD) TOOTJA(D)
B. HANKE- JA KASUTUSTINGIMUSED VÕI PIIRANGUD
C. MUUD TINGIMUSED JA NÕUDED MÜÜGILOALE
A. BIOLOOGILIS(T)E TOIMEAINE(TE) TOOTJA(D) JA RAVIMIPARTII KASUTAMISEKS VABASTAMISE EEST VASTUTAV(AD) TOOTJA(D)
Bioloogilis(t)e toimeaine(te) tootja(te) nimi (nimed) ja aadress(id)
IB Biomedical Corporation, Quebec, tegutseb nimega:
GlaxoSmithKline Biologicals North America
2323 du parc Technologique Blvd.
Saint-Foy, Quebec,
Kanada G1P 4R8
Ravimipartii kasutamiseks vabastamise eest vastutava(te) tootja(te) nimi ja aadress
GlaxoSmithKline Biologicals S.A.
89, rue de l'Institut
B-1330 Rixensart
Belgia
B. HANKE- JA KASUTUSTINGIMUSED VÕI PIIRANGUD
Retseptiravim.
Pumarixi võib turustada ainult piirkondades, kus Maailma Terviseorganisatsioon (WHO)/EL on välja
kuulutanud gripipandeemia, ja tingimusel, et Pumarixi müügiloa hoidja võtab arvesse ametlikult välja
kuulutatud pandeemia põhjustanud viiruse tüve.
• Ravimipartii ametlik kasutamiseks vabastamine
Vastavalt direktiivi 2001/83/EÜ artiklile 114 toimub ravimipartii ametlik kasutamiseks vabastamine
riikliku laboratooriumi või selleks eesmärgiks määratud laboratooriumi poolt.
C. MUUD TINGIMUSED JA NÕUDED MÜÜGILOALE
Ravimiohutuse järelevalve süsteem
Müügiloa hoidja peab tagama, et müügiloa taotluse moodulis 1.8.1 esitatud ravimiohutuse järelevalve
süsteem on olemas ja toimib enne ravimpreparaadi turule toomist ja turustamise ajal.
Müügiloa hoidja peab uuringuid ja ravimiohutuse toiminguid läbi viima vastavalt ravimiohutuse
järelevalve kavas kirjeldatule ja vastavalt pandud erikohustustele.
Riskijuhtimiskava
Müügiloa hoidja peab ravimiohutuse toiminguid läbi viima vastavalt ravimiohutuse järelevalve kavas
kirjeldatule, nagu on kokku lepitud müügiloa moodulis 1.8.2 esitatud riskijuhtimiskavas ja igas
järgmises ajakohastatud riskijuhtimiskavas, mis on inimravimite komitee poolt heaks kiidetud.
Vastavalt inimravimite komitee inimravimite riskijuhtimise süsteemi juhendile peab ajakohastatud
riskijuhtimiskava olema esitatud järgmise perioodilise ohutusaruandega samal ajal.
Lisaks tuleb ajakohastatud riskijuhtimiskava esitada:
• kui saadakse uut teavet, mis võib avaldada mõju kehtivale ohutuse spetsifikatsioonile,
ravimiohutuse järelevalve kavale või riski minimeerimise meetmetele;
• 60 päeva jooksul olulise (ravimiohutuse järelevalve või riski minimeerimise) eesmärgi
saavutamisest;
• Euroopa Ravimiameti nõudel.
Perioodilised ohutusaruanded
Väljaspool pandeemiaperioodi jätkub perioodiliste ohutusaruannete esitamine tavapärase ajavahemiku
järel ja formaadis, kusjuures eelkõige analüüsitakse AESI ja potentsiaalselt adjuvantidega seotud
kõrvaltoimeid. See peaks sisaldama käimasolevate uuringute, või, kui võimalik, mudelvaktsiinide
tegeliku kasutamise andmeid ja adjuvandisüsteemi asjakohaseid ohutusandmeid.
Pandeemiaolukorras (Maailma Terviseorganisatsiooni gripivalmiduse plaani 6. faas) esitatakse
vastavalt cRMP suunisele (viitedokument EMEA/32706/2007 pandeemiaolukorraks) üks kord kahe
nädala järel lihtsustatud perioodiline ohutusaruanne, millele lisatakse vaktsiini levitamise kokkuvõte.
Pandeemiaolukorras ei ole regulatsiooni nr 726/2004/EÜ artiklis 24 kirjeldatud perioodiliste
ohutusaruannete esitamise sagedus küllaldane pandeemia vaktsiini ohutuse jälgimiseks, sest
sellises situatsioonis eeldatakse lühikese aja jooksul suurt ekspositsiooni. Sellises olukorras on
vajalik sellise ohutusinfo kiire edastamine, millel võib olla väga oluline mõju ravimi riski-kasu
tasakaalule pandeemiasituatsioonis. Kumulatiivse ohutusinfo kiire analüüsimine
ekspositsiooni ulatuse kontekstis on hädavajalik regulatoorsete otsuste tegemiseks ja
vaktsineeritava populatsiooni kaitsmiseks. Lisaks ei pruugi Euroopa Liidus ravimite
reguleerimise reeglite osas 9a määratletud formaadis esitatud perioodiliste ohutusaruannete
sügavuti analüüsimiseks pandeemia ajal olla piisavalt ressursse uute ohutusküsimuste kiireks
identifitseerimiseks.
Seetõttu hakkab müügiloa hoidja kohe pärast pandeemia väljakuulutamist (Maailma
Terviseorganisatsiooni ülemaailmse gripivalmiduse plaani 6. faas) ja pandeemia vaktsiini
kasutamist esitama perioodilisi ohutusaruandeid allpool määratletud perioodilisusega ja
formaadis.
Edastamissagedus
- Aega hakatakse lugema alates esimese vaktsiinipartii tarnimisele järgnevast esimesest esmaspäevast.
- Esimene andmete esitamise tähtaeg on 14 päeva pärast seda.
- Aruanne tuleb esitada mitte hiljem kui 22. päeval (s.t järgmisel esmaspäeval).
- Pandeemia esimese kolme kuu jooksul tuleb aruandeid esitada iga kahe nädala järel.
- Müügiloa hoidja ja (kaas)raportöör vaatavad perioodilisuse üle iga kolme kuu järel.
Kui inimravimikomitee on otsustanud, et perioodiliste ohutusraportite lühivormide esitamine ei ole
vajalik, tuleb esitada täielik perioodiline ohutusraport, mis hõlmab ajavahemikku alates eelmisest
rutiinsest perioodilisest ohutusaruandest ning mis tuleb esitada raportööri nimetatud ajavahemiku
jooksul.
Formaat
Aruanne sisaldab järgmisi koondandmete tabeleid heakskiidetud formaadis.
1. Surmaga lõppenud ja/või eluohtlikud reaktsioonid – iga eelistatud mõiste kohta, sealhulgas
surmajuhtumite teadete osakaal.
2. Eriliselt huvipakkuvad kõrvaltoimed (eelistatavad mõisted).
3. Rasked ootamatud reaktsioonid (eelistatavad mõisted).
4. Kõik sündmused, mis esinesid järgmistes vanuserühmades: 6…23 kuud, 2…8 aastat, 8…17
aastat, 18…60 aastat, > 60 aastat.
5. Kõik rasedatel esinenud sündmused.
6. Kõik patsientide teatatud sündmused, mis on andmete kogumistähtaja lõpuks andmebaasi
sisestatud.
7. Kumulatiivne ülevaade perioodi jooksul teatatud kõigist sündmustest, mis on stratifitseeritud
vastavalt teataja tüübile (patsient või tervishoiutöötaja), raskusastmele, oodatavusele ja kas
tegemist oli spontaanse või taotletud teatamisega.
Andmete esitamisel tuleb arvestada järgmisi soovitusi.
- Müügiloa hoidja analüüsib rasked oodatavad reaktsioonid osana signaali tuvastusprotseduuridest ja
koostab probleemküsimuse tekkel ainult osa aruandest.
- Kõik tabelid põhinevad sündmuste arvul (esitatuna eelistatud mõiste tasemel ja klassifitseerituna
organsüsteemi klasside kaupa), mitte juhtude arvul.
- Tabelid 1 kuni 4 põhinevad ainult tervishoiutöötajate teatatud sündmustel.
- Tabelites 1 kuni 5 esitatakse teatamiseperioodi jooksul kogunenud sündmuste arv ja kumulatiivsed
andmed.
- Kõik tabelid põhinevad geneerilistel ja mitte tootespetsiifilistel andmetel. Tootespetsiifilisi
andmeid võib hinnata signaali töötlemise käigus.
- Võimalusel tuleb esitada iga teatatud eelistatud mõiste kohta signaalide suhtelise teatamissageduse
näitaja(nt proportsionaalne teatamissuhe (PRR, proportional reporting ratio),
informatsioonikomponent (IC, information component) või empiiriline Bayesi
geomeetriline keskmine (EBMG, empirical Bayesian geometric mean)). See ei ole kohustuslik, sest
kõik müügiloa hoidjad ei suuda veel seda nõuet täita.
- Üksikjuhtumite kirjelduste esitamine ei ole vajalik – vajaduse korral on võimalik need esitada
signaali hindamise aruannetes.
Perioodiliste ohutusaruannetega esitatakse ka lühike kokkuvõte, milles tuleb välja tuua kõik
probleemid, prioriteetsed signaalitöötlused (mitmete signaalide esinemisel) ja signaali
hindamise täieliku aruande esitamise sobivad ajakavad. Esitada tuleb kõik signaali hindamise
aruanded, sealhulgas need, mille korral edaspidi on näidatud signaali puudumine.
Lisatakse vaktsiini levitamise kokkuvõte ja esitatakse üksikasjalikud andmed vaktsiinidooside
kohta, mis on levitatud:
• aruandeperioodil Euroopa Liidu liikmesriikides partiinumbrite kaupa;
• Euroopa Liidu liikmesriikides kumulatiivselt ja
• ülejäänud maailmas.
• RAVIMPREPARAADI OHUTU JA EFEKTIIVSE KASUTAMISE TINGIMUSED JA PIIRANGUD
Ei kohaldata.
• ERIKOHUSTUSED ERANDLIKEL ASJAOLUDEL VÄLJAANTUD MÜÜGILOA JÄRGSETE MEETMETE TÄITMISEKS
Erandlikel asjaoludel lubatud ja vastavalt EÜ määruse nr 726/2004 artiklile 14 (8) rakendab müügiloa
hoidja ettenähtud aja jooksul järgmisi meetmeid:
Kirjeldus Kuupäev
Pandeemia ajal teostab taotleja vaktsiini
rasedusaegse kasutamise ohutuse järelevalvet,
kasutades eriregistrit.
Registri protokoll
esitatakse
riskijuhtimiskava osana
pandeemia ajal.
Pandeemia ajal teeb taotleja ravimiohutuse
järelevalve kavas määratletud prospektiivse
kohortuuringu.
Sõltuvalt vaktsiini tüvest
ja pärast vaktsiinitüve
rakendamist esimese
pandeemia tekkimise ajal.